Skijanje po hupserima

Share

Skijanje po hupserimaBrzina i okretnost su glavne odlike skijaša koji savladavaju hupsere (grbe), a pritom je važno i korištenje štapova koji potiču brzo skretanje.

1. Držite noge skupa. Kod skijanja na ureðenim stazama, razmak nogu u širini kukova je najfukcionalniji. Kod hupsera, u biti, uži stav će pružiti bolji rezultat zato što će obje skije biti na istoj snježnoj podlozi, pa je malo vjerojatno da će takvim načinom skijanja doći do gubitka ravnoteže, odnosno da će jedna noga biti u udubljenju, a druga na hupseru.

2. Kod izbora putanje u hupserima, imate dvije mogućnosti: skijati preko njih ili oko njih. Kada skijate preko njih osjećat ćete se kao da se nalazite na brzacima – sjetite se laganog toka rijeke. Kada naiđe na stijenu, ukopa se na prednjoj strani stijene, te je zaobiđe sa strane, a ne ide preko nje. Dopustite vašim skijama isto. Iskoristite prednju stranu svakog hupsera da vas malo uspori, prije nego usmjerite skije oko hupsera.

3. Carving ne fukcionira na hupserima. Vježbajte na ravnom terenu kako biste dobili osjećaj za brzo mijenjanje pravca skijajući. Kratko bočno proklizavajte, držite skije ravno, pa zaokrenite skije za 180. Nastavite se zaokretati u oba smjera za 180 stupnjeva krećući se niz padinu, a ne preko nje. Kada tu tehniku koristite na hupserima, neka skije uvijek budu ravno i zaokret radite na vrhu svakog hupsera.

4. Brzina i okretnost su ključni ukoliko želite postati vješt skijaš na hupserima. Odlièna vježba za poveæanje brzine nogu je vježba na ljestvama koja poveæava vašu brzinu, okretnost, a i preciznost. To su neke od važnijih vještina koju trebate, ako želite biti spremni na iznenaðenja koja Vam može priuštiti skijanje po grbama.

5. Vaš zamah štapovima je prvi psihički okidač u svakom zavoju, a posebno je važan u hupserima. Gornji dio tijela je preko vaših ruku vezan za štapove, pa ukoliko vaši štapovi u okret uđu ranije i vaše tijelo će napraviti isto. Skijanjem na hupserima vaše će noge ići gore dolje ovisno o terenu, ali štapovima stabiliziramo položaj glave na približno istoj visini.

6. Poboljšajte svoju tehniku vježbajući prije odlaska na stazu s hupserima. U pravilu, te bi vježbe trebale uključivati klizanje po rubovima, te poskakivanje s jedne skije na drugu. Skijajući po rubovima stabilizirate gornji dio tijela, a brzo prebacujući težinu s jedne skije na drugu uvježbavate mekane i fleksibilne pokrete. Ubrzo će skije početi skretati, iako će vaše tijelo zadržati pravac. Vježbajte, postupno dopuštajte skijama da budu paralelne, ali ne zaboravite na rad nogu (noga do noge), a sa svakom promjenom smjera dočekajte se na vanjsku skiju. Ubrzo ćete savladati brzi tempo izmjene težišta koji je prijeko potreban za skijanje na hupserima.

Share