Koji brdski bicikl kupiti? I. DIO

Share

Cube_2012_18_PrintAko tek namjeravate početi voziti bicikl ili nakon gradskog bicikla želite isprobati vožnju izvan asfaltiranih staza, brdski bicikl (i eventualno hibridni ili trekking bicikl) je pravo rješenje za vas. Ali prije kupnje je potrebno dobro promisliti i donijeti nekoliko važnih odluka, kako biste bar nekoliko godina s veseljem vozili kupljeni bicikl. Pa krenimo redom…

VRSTA BRDSKOG BICIKLA – tri su osnovne grupe: rigid (kruti, bez amortizera), hardtail (s prednjim amortizerom) i full-suspension (s dva amortizera, i naprijed i natrag). MTB bicikl bez amortizera ima smisla samo ukoliko ga planirate voziti gotovo isključivo po cesti, uz tek povremene izlete po makadamu. Šuma i ozbiljnije off-road vožnje ne dolaze u obzir. Hardtail bicikli su najrasprostranjeniji, i vjerojatno najsvestraniji brdski bicikli, a nude odličan omjer upravljivosti, brzine i mogućnost vožnje po svim terenima. Full-suspension bicikli su po teškim terenima jedini pravi izbor, ali ukoliko čitate ovaj tekst i tek kupujete svoj prvi ili drugi brdski bicikl – nisu za vas. Skupo ćete platiti (i u novcu i u dodatnoj težini) njihove mogućnosti, a vjerojatno baš nikad vam neće zatrebati.

BUDŽET – nakon odluke koju vrstu MTB-a ćete kupiti (u pravilu hardtail), morate definirati koliko novca imate na raspolaganju. Početni model hardtaila možete kupiti već za 2.000 kuna, ali u tom slučaju ograničite očekivanja. Najčešći problem kod jeftinih hardtaila je slab amortizer, bez mogućnosti prilagođavanja i s malim hodom. Poslužit će za prvu godinu-dvije, vožnje po makadamu i ne pretjerano zahtjevnim šumskim stazicama, i to je sve. Za 4-5.000 kuna dobit ćete bitno lakši bicikl (oko 12-12.5 kg) s aluminijskim okvirom, pristojnim komponentama i ‘uljnim’ amortizerom koji nudi mogućnost prilagodbe brzine reakcije, maksimalnog hoda i drugih karakteristika. Bolje komponente nude ugodniju vožnju, a bolji amortizer i manja težina olakšavaju savladavanje prepreka i penjanje uzbrdo.

ODRŽAVANJE – što skuplji bicikl kupite, računajte na skuplje održavanje. Rezervni dijelovi i servisiranje će vas koštati od 500 kn godišnje na više. Dobar dio troškova održavanja možete smanjiti redovitim čišćenjem i podmazivanjem. Također, uz malo uobičajenog alata i malo volje jednostavan servis možete odraditi i sami, te dodatno smanjiti troškove. Na raspolaganju je hrpa knjiga i online vodiča za sve radnje koje morate obaviti prilikom servisiranja, pa se oboružajte strpljenjem i krenite… Naravno, ukoliko niste vični sitnim popravcima moglo bi se dogoditi da na kraju ipak završite u servisu, uz bitno već račun nego što je trebao biti – odluka o servisiranju kod kuće je isključivo vaša.

GDJE KUPITI BICIKL – očit izbor su veliki lanci trgovina sportskom opremom i odlično su rješenje za jeftinije modele. Ali ukoliko se odlučite za malo skuplji bicikl, bolje je pronaći specijaliziranu trgovinu biciklima – dobit ćete bolji savjet za kupnju, pomoć pri odabiru prave veličine bicikla, pomoć pri podešavanju visine sjedala, nagiba volana i slično. Najjeftinije bicikle ćete pronaći na internetu, ali kupnju bicikla preko interneta nikako ne preporučujemo početnicima. I iskusni vozači koji već znaju što žele, koja oprema i koje veličine bicikala im odgovaraju ne odlučuju se lako na kupnju internetom, jer je povrat premalenog ili prevelikog bicikla relativno spor i kompliciran, nema nikakve pomoći pri izboru niti bilo kakvog savjeta. A na kraju ćete možda svejedno morati otići do servisa na dodatno prilagođavanje bicikla.

Kraj prvog dijela – nastavak slijedi za tjedan dana.

PROČITAJTE DRUGI DIO

Share